Beograd je oduvek važio za glavno poslovno uporište u državi, a prema skorašnjim podacima Agencije za privredne registre, u Srbiji je tokom 2021. godine otvoreno ukupno 9 635 novih privrednih društava – što je najveći broj u poslednjih 5 godina.
Sedište većine ovih preduzeća je locirano u srpskoj prestonici, te je i samo logično da je beogradska poslovna scena izuzetno kompetitivna.
Bilo da ste tek otvorili firmu ili vodite kompaniju već duži niz godina, očigledno je da je danas potrebno uložiti više truda nego ikada kako biste zadobili autoritet na tržištu iz svoje branše.
U skladu sa tim, u narednim redovima ćemo vam udeliti nekoliko marketinških saveta kako da unapredite svoju strategiju i preteknete konkurenciju.
#1 Iskoristite prave kanale komunikacije i targetirajte publiku
Ono što većina marginalizuje jeste da vaša marketinška strategija treba da se formira oko želja, afiniteta i tendencija vaših korisnika, odnosno klijenata.
Kako svaka kompanija “diše” drugačijim plućima, tako i svaka niša poseduje različit profil kupca.
U skladu sa tim, potrebno je da na adekvatan način targetirate vašu ciljnu publiku, a prvi korak se odnosi na istraživanje tržišta. Naime, stručnjaci savetuju da je potrebno anketirati svoju publiku na svakih 6 meseci kako biste imali egzaktniju sliku u vezi njihovih potrošačkih navika i potencijalnih izmena u preferencijama, kao i da napravite presek tržišnih trendova na svaka 3 meseca.
Ukoliko niste svesni ko je vaš auditorijum, gde konzumira sadržaj, koji su njegovi problemi i šta generalno želi – efektivno ćete zaostajati za konkurencijom.
Sa ekspanzijom digitalnog marketinga, većina preduzeća je zapostavilo tradicionalni vid reklamiranja koji se oslanja na sekundarne kanale za oglašavanje – TV, bilbordi, štampa, radio reklame, reklamne zastave i slično.
Ovo može biti ogromna greška, ukoliko se ispostavi da vaša ciljna publika više vremena provodi na tradicionalnim platformama nego na društvenim mrežama.
Shodno tome, važno je da prikupite što više dostupnih podataka o vašim klijentima – kog su pola, kojoj starosnoj kategoriji pripadaju, koje su njihove poteškoće. Na osnovu ovih podataka možete odlučiti na koji način ćete oglašavati vaše usluge ili proizvode.
Možete razmisliti o plaćenim reklamama na društvenim mrežama ako je vaša publika često na internetu ili o kvalitetnim reklamnim zastavama poput onih koje možete poručiti na sajtu https://jarbolizastave.com/.
Beograd je grad sa najviše stanovnika, te je i samo logično da će vaša reklama najbolje biti zapažena ukoliko se fizički nađe na prometnim lokacijama u gradu.
Statistika nalaže da oko 3,7 miliona Srba svakodnevno koristi društvene mreže, kao i da 3 miliona ljudi potroši makar sat vremena na gledanje televizije, ali ono što većina zaboravlja jeste da svi ti ljudi moraju da napuste svoj dom makar jednom dnevno – što samo potvrđuje da je još uvek efektno koristiti fizičke reklame.
#2 Vaš web sajt je vaša savremena poslovna kartica
Većina kompanija se zanese kada zakorači u marketinške vode, te nije retko da čujete da sav budžet za marketing ode u promociju i reklamiranje na društvenim mrežama i Google-u.
Međutim, mnoge studije su dokazale da konstantno oglašavanje zapravo ima negativan uticaj na vaše klijente, jer umanjuje korisnički doživljaj. Publici je jasno da samo želite da prodate proizvod ili uslugu, a ne i da se potrudite oko rešavanja njihov problema.
Ono što danas “prodaje” jeste emocija, tačnije misija i vizija vašeg brenda i koliko se oni poklapaju sa vizijom i potrebama korisnika. Ovo nas dovodi do stavke koja se odnosi na brending – izgradnja poslovnog identiteta kako bi publika lakše mogla da poimi vas kao entitet.
Stoga je posedovanje preglednog i urednog web sajta važno za vaš biznis, jer je on praktično vaša savremena verzija vizit karte.
#3 Iskoristite SEO potencijal
Poslednja stavka se nadovezuje na prethodnu i odnosi se na optimizaciju pretraživača (SEO), tačnije na optimizaciju Google.
Google je postao naš glavni izvor informacija, svi podaci su nam dostupni u samo jednom kliku. U skladu sa tim, ukoliko se osoba interesuje za usluge ili proizvode iz vaše niše, velika je verovatnoća da će prvo potražiti informacije na ovom pretraživaču.
SEO stoga obuhvata niz operacija kako bi osigurao da vaš web sajt izađe u prvim rezultatima pretrage kada osoba ukuca ključnu reč koja je relevantna za vaše poslovanje. Na taj način, vi organskim putem dolazite do vaših potencijalnih klijenata što je dugoročno isplatljivije i bolje rešenje.
Bilo da pokrećete biznis ili ste u poslovnim vodama već neko vreme, ovo je najefektivniji način da doprete do svih vaših klijenata.
Nadamo se da vam je ovaj članak bio koristan koliko i zanimljiv, te da smo vam ponudili zaista značajne informacije pomoću kojih možete da kreirate efektnu marketinšku strategiju i zadobijete autoritet na tržištu – Srećno!