Počev od 1. jula tekuće godine, poslovanja koja žele da se uz pomoć analize relevantnih podataka izbore za svoje mesto na tržištu biće stavljena pred zadatak da prigrle nastupajuće promene u datom kontekstu.
Dosadašnje rešenje za merenje i analizu podataka modernih poslovanja, na kojima se temelje njihove marketinške strategije, zameniće nova generacija – Google Analytics 4.
Razlike između Google Analytics 4 i Universal Analytics
Google Analytics 4 predstavlja najnoviju verziju Google analitike, koja zamenjuje Universal Analytics i donosi brojne benefite.
Razlike između Universal Analytics i Google Analytics 4 su brojne, te govorimo o merenju na osnovu događaja, koje se u slučaju UA vršilo na osnovu sesija i prikaza, kao i o kontinuiranom cross-device i cross-platform izveštavanju.
Za korisnike GA4 nema više ograničenja pogodaka, a integracija BigQuery je dostupna besplatno. Nakon 1. jula ćemo takođe morati da pređemo na komercijalni GA 360 ukoliko želimo da koristimo više od jednog prikaza izveštavanja, a IP anonimizacija neće moći da se isključi.
Prednosti prelaska na GA4
Kao što smo već nagovestili GA4 sobom donosi brojne benefite, koji se ogledaju u novim funkcijama. Sa Google Analytics 4 mi dobijamo opciju kreiranja prilagođenih izveštaja, kao i prilagođenih pokazatelja i dimenzija. Kombinovanje web-a i aplikacije omogućuje poboljšanu analizu između uređaja, a korišćenje Google Tag Managera za upravljanje događajima je sa GA4 veoma lako.
Google Analytics 4 pruža nesumnjivo preciznije upravljanje događajima, zbog toga što koristi mašinsko učenje, a lakše praćenje određenih događaja je omogućemo detaljnijim prikupljanjem podataka.
Migracija E-commerce sajta na GA4
GA4 je kreiran tako da sjajno odgovara na potrebe e-commerce korisnika, za šta su primer nove dimenzije specifične za e-commerce koje se fokusiraju na ponašanje pri kupovini. Omogućeno je praćenje ponašanja korisnika na sajtu u realnom vremenu, što čini mogućim pojednostavljivanje namere kupovine.
Za uspešan GA4 setup za e-commerce sajtove u velikom broju slučajeva će biti potrebna pomoć stručnog kadra, a pre svega zarad podešavanja preciznog praćenja podataka, konverzija i ciljeva o datom poslovanju, pri čemu je i edukacija tima (koji će se ubuduće baviti praćenjem podataka konkretnog poslovanja) veoma važna.
Prilikom migracije online poslovanja na GA4, važno je imati u vidu da istorijski podaci ne mogu biti dostupni na isti način kao novi GA4 podaci. U slučaju potrebe za naprednijom obradom podataka, može da se uzme u obzir mogućnost uvezivanja Universal Analytics podataka u BigQuery. Naročitu pažnju zaslužuje nova funkcija “Send ecommerce data”, koja štedi vreme i trud tako što automatski analizira data layer informacije i šalje u Event Tag, eliminišući na taj način potrebu za održavanjem pojedinačnih varijabli.
Kako izbeći usporavanje online poslovanja u vezi sa uvođenjem datih promena?
Promene o kojima govorimo mogu da uspore vaše poslovanje u slučaju da ih ne prihvatite i da ne počnete da im se prilagođavate blagovremeno. Kompetitivna sredina u kojoj egzistiraju i napreduju moderna poslovanja u osnovi traži od svakog biznisa da prati trendove i benefite novih dešavanja na planu mogućnosti napretka.
Ukoliko blagovremeno i na pravi način pristupite migraciji na GA4 dajete šansu svome poslovanju da bude korak ispred konkurencije, dok oklevajući i marginalizujući ovu promenu zapravo dajete šansu konkurenciji da vas prestigne. Ne biste li osigurali željeni ishod migracije, dobra ideja je da se obratite stručnjacima za pomoć, te se uključite u proces prilagođavanja novim zbivanjima na planu prikupljanja i analize podataka.
Ukoliko želte da omogućite svom poslovanju napredak u skladu sa aktuelnim tokovima na tržištu i da načinite korak koji će vas postaviti ispred vaše konkurencije, pristupite prelasku na Google Analytics 4. Prethodno prikupivši sve relevantne istorijske podatke i ušavši u proces migracije uz savete stručnog kadra, osiguraćete svom poslovanju iskustvo brojnih benefita nove generacije Google analitike.