Ne dozvolite da promene na Google analitici utiču i uspore vaše online poslovanje

Ne dozvolite da promene na Google analitici utiču i uspore vaše online poslovanje

Počev od 1. jula tekuće godine, poslovanja koja žele da se uz pomoć analize relevantnih podataka izbore za svoje mesto na tržištu biće stavljena pred zadatak da prigrle nastupajuće promene u datom kontekstu.

Dosadašnje rešenje za merenje i analizu podataka modernih poslovanja, na kojima se temelje njihove marketinške strategije, zameniće nova generacija – Google Analytics 4.

Razlike između Google Analytics 4 i Universal Analytics

Google Analytics 4 predstavlja najnoviju verziju Google analitike, koja zamenjuje Universal Analytics i donosi brojne benefite.

Razlike između Universal Analytics i Google Analytics 4 su brojne, te govorimo o merenju na osnovu događaja, koje se u slučaju UA vršilo na osnovu sesija i prikaza, kao i o kontinuiranom cross-device i cross-platform izveštavanju.

Za korisnike GA4 nema više ograničenja pogodaka, a integracija BigQuery je dostupna besplatno. Nakon 1. jula ćemo takođe morati da pređemo na komercijalni GA 360 ukoliko želimo da koristimo više od jednog prikaza izveštavanja, a IP anonimizacija neće moći da se isključi.

Prednosti prelaska na GA4

Kao što smo već nagovestili GA4 sobom donosi brojne benefite, koji se ogledaju u novim funkcijama. Sa Google Analytics 4 mi dobijamo opciju kreiranja prilagođenih izveštaja, kao i prilagođenih pokazatelja i dimenzija. Kombinovanje web-a i aplikacije omogućuje poboljšanu analizu između uređaja, a korišćenje Google Tag Managera za upravljanje događajima je sa GA4 veoma lako.

Google Analytics 4 pruža nesumnjivo preciznije upravljanje događajima, zbog toga što koristi mašinsko učenje, a lakše praćenje određenih događaja je omogućemo detaljnijim prikupljanjem podataka.

Migracija E-commerce sajta na GA4

GA4 je kreiran tako da sjajno odgovara na potrebe e-commerce korisnika, za šta su primer nove dimenzije specifične za e-commerce koje se fokusiraju na ponašanje pri kupovini. Omogućeno je praćenje ponašanja korisnika na sajtu u realnom vremenu, što čini mogućim pojednostavljivanje namere kupovine.

Za uspešan GA4 setup za e-commerce sajtove u velikom broju slučajeva će biti potrebna pomoć stručnog kadra, a pre svega zarad podešavanja preciznog praćenja podataka, konverzija i ciljeva o datom poslovanju, pri čemu je i edukacija tima (koji će se ubuduće baviti praćenjem podataka konkretnog poslovanja) veoma važna.

Prilikom migracije online poslovanja na GA4, važno je imati u vidu da istorijski podaci ne mogu biti dostupni na isti način kao novi GA4 podaci. U slučaju potrebe za naprednijom obradom podataka, može da se uzme u obzir mogućnost uvezivanja Universal Analytics podataka u BigQuery. Naročitu pažnju zaslužuje nova funkcija “Send ecommerce data”, koja štedi vreme i trud tako što automatski analizira data layer informacije i šalje u Event Tag, eliminišući na taj način potrebu za održavanjem pojedinačnih varijabli.

Kako izbeći usporavanje online poslovanja u vezi sa uvođenjem datih promena?

Promene o kojima govorimo mogu da uspore vaše poslovanje u slučaju da ih ne prihvatite i da ne počnete da im se prilagođavate blagovremeno. Kompetitivna sredina u kojoj egzistiraju i napreduju moderna poslovanja u osnovi traži od svakog biznisa da prati trendove i benefite novih dešavanja na planu mogućnosti napretka.

Ukoliko blagovremeno i na pravi način pristupite migraciji na GA4 dajete šansu svome poslovanju da bude korak ispred konkurencije, dok oklevajući i marginalizujući ovu promenu zapravo dajete šansu konkurenciji da vas prestigne. Ne biste li osigurali željeni ishod migracije, dobra ideja je da se obratite stručnjacima za pomoć, te se uključite u proces prilagođavanja novim zbivanjima na planu prikupljanja i analize podataka.

Ukoliko želte da omogućite svom poslovanju napredak u skladu sa aktuelnim tokovima na tržištu i da načinite korak koji će vas postaviti ispred vaše konkurencije, pristupite prelasku na Google Analytics 4. Prethodno prikupivši sve relevantne istorijske podatke i ušavši u proces migracije uz savete stručnog kadra, osiguraćete svom poslovanju iskustvo brojnih benefita nove generacije Google analitike.

Back to Top