Da li ste nekada razmišljali u čemu se ogleda značaj web sajta? Sigurno ste došli do brojnih korisnih zaključaka kako sajt može da poboljša poslovanje biznisa bilo koje vrste. Ipak, poražavajuća je činjenica da od 44% do 51% malih preduzeća ipak nije prisutna na Internetu.
Web sajt je povoljan, a efikasan način da unapredite poslovanje i pridobijete nove klijente, a to je prilika koju bi malo ko želeo da propusti. Izrada sajta je prvi korak koji će omogućiti vašem biznisu da posluje bolje i ostane konkurentan.
Evo razloga zašto vaša firma treba da ima sopstveni sajt već danas:
93% odluka o kupovini počinje pretraživanjem na Internetu
Kada ljudi odluče da izvrše kupovinu, uglavnom se informišu tražeći proizvod na Internetu, putem pretraživača kao što su Google, Yahoo ili Bing. Čak 93% odluka o kupovini počinje unosom upita u pretraživač, što znači ako nemate web sajt, vi ste ograničeni samo na 7% svog tržišta.
Dakle, smanjujete potencijalnu veličinu svog poslovanja za 93%. Što je kupovina veća ili skuplja, ljudi će više vremena provesti na Internetu pretražujući najpovoljniju ili najbolju opciju. Napravite sajt koji će biti optimizovan za pretraživače i dizajniran za povećanje prodaje.
Sajt pokazuje vašu profesionalnost
Veliki deo klijenata vas neće smatrati opcijom kada žele da izvrše kupovinu, ako vas nema online. Internet je veliki deo svakodnevice i olakšava život. Omogućava nam brz i jednostavan pristup značajnim informacijama. Ako firme nema na Internetu, utisak je najblaže rečeno neprofesionalan i postavljaju se pitanja ima li taj biznis kredibilitet i zašto se krije? Većina ljudi ima loše mišljenje – ili još gore – uopšte nema mišljenje o kompanijama kojih nema online.
Omogućava klijentima lak pristup
Posedovanje sajta olakšava ljudima da vas pronađu, pročitaju o vašoj kompaniji, otkriju šta radite i pronađu odgovore na gomilu pitanja koja imaju o vašem poslu. Posedovanjem sajta ljudi će moći da pronađu vaš biznis kada traže vašu firmu na pretraživaču. Istina je da ako nemate sajt preduzeća, možda ćete se naći na pretraživaču, na žutim stranama ili u rezultatima lokalne pretrage. Zašto onda ne biste imali i web sajt? Ne prepuštajte stvari slučaju.
Posedovanje sajta je povoljan način online prisustva
Posedovanje sajta je povoljno, a rezultati online prisustva sežu daleko. Ako odlučite da sami napravite sajt, platićete samo domen i hosting. Najpovoljnija registracija domena iznosi oko 10 evra (zakup traje jednu godinu, nakon čega se obnavlja), dok hosting možete pronaći već za 25 evra godišnje.
Ako imate na umu složeniji projekat i odlučite da angažujete profesionalnu agenciju kojoj je izrada sajtova primarni posao, najpovoljnija cena koja uključuje izradu tri stranice iznosi 300 evra. Složićemo se da to nije veliko ulaganje za projekat koji je osnova marketinških strategija, plasmana sadržaja i privlačenja nove ciljane klijentele.
Sajt će vam brzo pružiti pozitivan povrat ulaganja (ROI)
Još jedan veliki razlog zašto je važno da imate sajt je to što će vam dati pozitivan povraćaj ulaganja. Zavisno od vrste prodaje kojom se bavite, nekada će samo par uspešnih prodaja biti dovoljno da opravdaju uložena sredstva u izradu sajta. Vaš sajt će generisati kupce tokom cele godine i donositi profit, tako da će povrat sredstava biti izvestan već u prvim mesecima posedovanja sajta.
Daje vam trajnu vrednost
Jednom kada uložite u vaš web sajt, imate ga zauvek i nastavlja da radi za vas zauvek. Koje druge metode oglašavanja postoje, da kada jednom platite za njih one rade za vaše poslovanje zauvek? Mislimo da ne postoji nijedna ili ih je baš malo.
Kada platite za oglas, dobijate taj jedan oglas i korist koju on generiše, ali nakon isteka vremena, vaš oglas je gotov. Novac koji ste potrošili na oglas je nestao i nikada ga ne možete vratiti. Ako u ograničenom vremenskom periodu niste dobili povrat ulaganja, nikada i nećete. To važi za Google Adwords, Facebook, Instagram i Linkedin oglase, oglase u časopisima itd.
Ako ne ostvarite pozitivan povraćaj ulaganja sa sajtom u prvoj godini, nema brige. Vaš sajt nastavlja da postoji dok god vi to želite, a dok god postoji pruža potencijal za zaradu.
Pruža vam mogućnost globalnog poslovanja
Ako imate web sajt bilo ko na svetu može da pronađe vaše preduzeće. Ako imate proizvod koji se može lako prodati online, možete dramatično povećati bazu kupaca prodajom na Internetu. Bez obzira da li želite da prodajete vaše proizvode i usluge online, ako imate sajt možete proširiti priču o vašem biznisu i pridobiti korisnike koji su izvan geografskog dosega vaših marketinških napora. Postojanje sajta otvara vrata vašem poslu ka mnogo većem geografskom području – celom svetu.
Sajt je lako dostupan centar podataka
Još jedan veliki razlog zašto je sajt važan je to što može delovati i kao centar podataka za vaše zaposlene, klijente i vaše potencijalne klijente. Vaš sajt možete koristiti kao centar informacija za kojima vaši klijenti tragaju. Mogu imati na uvid kompletni asortiman vaših proizvoda. To će im omogućiti da lako pronađu bilo koji proizvod koji žele i da ga naruče. Korisnicima će takođe biti olakšan pronalazak zamenskih proizvoda, ako traženi artikli nisu dostupni. Web sajt može da bude centar informacija koji će štedeti novac, smanjiti troškove i broj zaposlenih.
Pruža korisničku podršku
Još jedna prednost postojanja sajta je ta što može poboljšati vašu korisničku podršku i kao rezultat poboljšati vašu ukupnu korisničku uslugu. Sajt to može učiniti ako na jednu od stranica postavite najčešće postavljana pitanja i odgovore ili napravite forum na kojem korisnici mogu postavljati pitanja o vašem proizvodu, a drugi korisnici mogu odgovoriti na ova pitanja. Odgovori će ostati na vašem sajtu i biće dostupni i drugim korisnicima Interneta koji unose upit sa željom da reše određeni problem.