Kada imate apartman koji želite da izdajete domaćim i stranim turistima, osnovni korak je da oni saznaju za njega. Iako je preporuka najjače oružje marketinga, ona ne može dopreti do velikog broja ljudi. Zato se mnogi biznisi odlučuju za reklame na Google-u i društvenim mrežama.
Napravite sajt na kome ćete objaviti informacije o svom apartmanu (opremljenost, lokaciju), slike i snimke svih prostorija, cenu i šta je u nju uključeno, preporuku dosadašnjih gostiju, telefon i e-mail preko kojih vas turisti mogu kontaktirati. Nakon toga, optimizujte sajt kako bi izlazio na vrhu pretrage i platite reklamu da bi zasigurno bio među prvim sajtovima za odabrani pojam. U nastavku teksta videćete upravo koliku moć ima Google oglašavanje.
Kako funkcioniše Google oglašavanje
Ukoliko želite da se reklamirate na Google-u, YouTube-u i drugim veb-lokacijama koje su sastavni deo Google mreže, potrebno je da imate nalog na platformi Google Ads. Ova platforma koristi niz algoritama kako bi odabrala koji će se oglasi prikazivati korisnicima za određene pretrage ili na određenim veb-lokacijama, s ciljem da se oglasi prikažu onima koji su najverovatnije zainteresovani za ponuđeni proizvod ili uslugu. Možda mislite da je dovoljno da pogledate jedan tutorijal i sami upravljate reklamama na svom nalogu. Teorijski je to moguće, ali u praksi je potrebno iskustvo, najviše zbog određivanja cene po kliku i optimizacije oglasa.
Jako je važno da poznajete nišu u kojoj poslujete i da kroz određene alate saznate, pre svega, za koje ključne reči da platite reklamu, a onda i da odredite CPC (cost per click). Ocena kvaliteta je faktor koji uzima u obzir relevantnost oglasa, ključnih reči i korisničko iskustvo na odredišnoj stanici. Upravo ta ocena utiče na poziciju oglasa i cenu koju oglašivači plaćaju po kliku. Ukoliko je ocena kvaliteta viša, cena po kliku će biti niža. CPC je u suštini aukcijska cena i određuje se na temelju konkurencije. Reč koja se češće koristi je skuplja od one koja nije toliko atraktivna, a oglašivač treba da pronađe balans i otkrije optimalnu poziciju za Google oglašavanje.
Zato je preporučljivo da za ovaj posao angažujete profesionalce, bez obzira da li su to frilenseri ili agencija. A kako izgleda Google oglašavanje na primeru reklamiranja apartmana?
Kako da Google oglašavanje postane idealan vid promocije za vaš apartman
Google oglašavanje može biti savršen način promocije vašeg apartmana ako se pravilno koristi. Pre nego što odlučite da trošite novac na Google Ads platformi, razmislite koji je cilj vaše kampanje − da li želite da povećate broj rezervacija vašeg smeštaja, doprete do svesti potrošača (Brand Awareness) i tu se pozicionirate kao apartman koji pokazuje srpsko gostoprimstvo, odiše šarmom i ponosi se dobrim preporukama gostiju.
Nakon što ste osmislili cilj kampanje, potrebno je da pomoću određenih alata (Keywords Everywhere, Answer the Public, Google Trends, itd) odredite ključne reči ili fraze koje će vaši potencijalni klijenti uneti u pretragu. To može da bude na primer: “najbolji apartman u gradu (navedite ime grada u kom se apartman nalazi)”, “luksuzni apartman u centru grada (kog)”, “tradicionalni smeštaj u gradu (kom)”, i slično.
Koristite ekstenzije i kreirajte potpuniji oglas od konkurencije
Uključite u oglas ekstenzije koje će pomoći vašim potencijalnim klijentima da se odluče za vas. Sitelink je jako važna ekstenzija koja treba da sadrži linkove do bilo koje stranice na vašem sajtu, a to bi trebalo da budu kontakt stranica ili stranica sa preporukama. Pored toga, dodajte ekstenziju za poziv uz koju možete izabrati kojim danima i u koje vreme želite da se ova ekstenzija pojavljuje na vašem oglasu. Iskoristite i tzv. Callout ekstenziju u kojoj možete ukratko opisati svoje usluge (doručak uključen u cenu, besplatno korišćenje saune, recepcija 24/7, itd). Ekstenzija za lokaciju ima opciju hiperlinka što znači da korisnici mogu na nju kliknuti i na Google mapama pronaći vaš smeštaj.
Pratite kampanju i iskoristite moć remarketinga
Kao što smo na početku napomenuli, osnovna stvar je da imate optimizovanu veb-stranicu koja pruža detaljne informacije o apartmanu, cenama, dostupnosti i načinima rezervacije. Obavezno dodajte link za landing page u svoj oglas na Google Ads nalogu.
Za Google oglašavanje važno je da redovno pratite performanse vaših oglasa, uključujući broj klikova, stopu konverzije i povraćaj investicija (ROI). Iskoristite moć remarketinga i podsetite sve one korisnike koji su posetili vaš sajt da ste i dalje konkurentni na tržištu. to ćete učini uz pomoć taga ili piksela koji postavljate u kod svog sajta. Ta mala skripta generiše kolačiće i ponovo “uspostavlja kontakt” sa svima koji su posetili vašu stranicu u određenom vremenskom periodu (na primer poslednjih 60 dana).